مقاله های آموزشی مانستر

کیت مکش هوا

کیت مکش هوا

یکی از مهم ترین بخش های  تنفس خودرو، عبور جریان هوا از فیلتر هواست. به کارگیری این فیلتر به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون موتور است تا هوای ورودی به موتور تقریباً عاری از هر گونه ریزگرد باشد.

کیت مکش هوا، راه‌حلی برای مکش هوای بیشتر از بیرون، برای عبور از فیلتر و ورود به سیستم سوخت در خودرو است.

هر چه دمای هوای ورودی به پیشرانه پایین‌تر باشد، چگالی بیشتری خواهد داشت.

هوای چگال‌تر، اکسیژن بیشتری به‌همراه دارد و باعث می‌شود با افزایش سوخت، احتراق بیشتری صورت گیرد و در‌نهایت، قدرت بیشتری ایجاد شود.

در اکثر خودرو‌ها، به علت قرار‌گیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط بالاتر می‌رود و طبق آنچه گفتیم، این موضوع سبب کاهش چگالی هوا می‌شود که در‌نهایت، قدرت نه‌چندان رضایت‌بخشی از این فرایند حاصل می‌شود.  

کیت‌های مکش هوا به علت قرار‌گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی دور‌تر از موتور خودرو، علاوه بر افزایش حجم هوای ورودی، هوایی خنک‌تر نسبت به حالت قبل را به سمت پیشرانه خودرو می‌فرستند.

کیت مکش هوا موجود در فروشگاه مانستر

کیت مکش

یکی از کارهایی که افراد علاقه مند به خودرو اسپرت می باشد نصب کیت مکش بر روی خودرو می باشد . کیت مکش همان سیستم ورودی هوای سرد است که برای ارتقا دادن به عملکرد خودرو با استفاده از هوای سرد انجام می شود.

سیستم ورودی هوای سرد که وظیفه مکش هوا از بیرون و عبور ان از فیلتر هوا و وارد شدن به سیستم کنترل سوخت برای ترکیب با بنزین است .این سیستم در واقع هوا را سردتر نمی کند لذا حرارت تولیدی از سیستم کیت مکش معمولی به دلیل مکان حذف می شود . برای انتخاب یک سیستم ورودی هوای سرد باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

1-طرخی که انتخاب می کنید باید مناسب خودروباشد . اصولا هر مدل طوری طراحی شده که مطابق با مدل و نوع و سال و تولید خودرو باشد . یعنی باید محصولی را بخرید که  مطابق با خودرو شما باشد

2-جنس مواد که باید به آن توجه کنید .هدف محصول از بین بردن حرارت است تا هوای سردتری در موتور برقرار شود. پسمحصولی مقاوم در برابر حرارات انتخاب کنید.

3-مدل و نوع سیستم ورودی هوا را در نظر بگیریدکه دونوه مدل داریم :سیستم مکش هوای کوتاه و سیستم ورودی هوای سرد واقعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *